úterý 27. srpna 2013

Švestková Nutella

Moje pátrání po té nejnutelovější švestkové pomazánce asi neskončilo. Po včereřjší pudinkové verzi jsem se rozhodla vyzkoušet švestkovou ze spoustou cukru a čokolády. Přemýšlím u toho, jestli už těch zavařených švestek nemám přece jen dost? Ale zase jsem chtěla jseště vyzkoušet povidla, něco usušit... Hodily by se švestky třeba na kompot? Připomínalo by to třeba ringle? A sklep taky není nafukovací. Ale stejně jsem se na to vrhla, protože tahle nutela je superrychlá a nezabere vám ani půl hodiny. 


Ingredience:

750 g vypeckovaných švestek
125 g třtinového cukru
125 g cukru krystal
80 g kvalitní hořké čokolády na vaření
kapka amaretta (nebo rumu)

Švestky v hrnci necháme na velký plamen rychle rozvařit, zabere to asi 15 minut, pak je rozmixujeme. Stáhneme z ohně a necháme trochu zchládnout. Přimícháme oba cukry a na koštičky nalámanou čokoládu, mícháme dokud se nerozpustí. Směs ještě jednou rozmixujeme, aby v ní nezůstaly hrudky. Ochutíme kapkou vámi vybraného alkoholu, já tam nalila italské amaretto. Nutellu necháme 24 hodin odležet, pak plníme do sterilovaných sklenic a při 80°C zavaříme 15 minut. Před podáváním je dobré nutellu nechat ztuhnout v ledničce.

Žádné komentáře:

Okomentovat