pondělí 26. srpna 2013

Švestková pomazánka

Švestky se mi v kuchyni hromadí a já přemýšlím nad všemožnými způsoby jak je zužitkovat. Recept v podstatě vznikl jako zdravá náhrada za Nutelu. I když přiznejme se, Nutela je Nutela. Každopádně funguje i tak. Švestkovou pomázánku můžete namazat jen tak na opečený toust nebo třeba jako náplň do buchet a knedlíků. Dalo by se říct, že má univerzální využití. 

Ingredience:

750 g vypeckovaných švestek
11 lžic krupicového cukru
350 ml vody
2 vrchovaté lžičky vanilkového cukru
1,5 sáčku vanilkového, popřípadě čokoládového pudinku
3 lžíce kakaa
2 lžíce rumu 
 

V hrnci necháme vařit vypeckované švestky s 11 lžícemi cukru a asi 250 ml vody. Tu později doléváme podle potřeby. Na mírném plameni vaříme asi hodinu, trnky by se měly rozvařit včetně slupek. Pokud jsou v hrnci větší kousky, směs rozmixujeme. 


Vsypeme vanilkový cukr a pudinkový prášek. Za stálého míchání přivedeme k varu a asi po minutě stáhneme z plotny a necháme směs vychladnout. Během chladnutí občas promícháme. Až bude pomazánka téměř chladná, přimícháme rum a kakao. Pokud se vám dělají hrudky, je dobré směs znovu rozmixovat. Pak necháme úplně vychladnout.


 Z celé dávky je asi 5 malých sklenic. V ledničce pomazánka vydrží asi 2 týdny. Pokud jste si jistí, že ji za tu dobu nestihnete spotřebovat, lze ji zavařit. Ale jen krátce, aby chytla víčka. Já jsem ji nechala 5 min v mikrovlnce na nejvyšší výkon. 

Nejvíc jsem si ji užila s kávičkou, košíčky z listového těsta a šlehačkou. 


Žádné komentáře:

Okomentovat